måndag 2 mars 2009

Det bidde lite AJ!

Ibland är det tur att man kar kamrater som vet hur dom ska lura mej.

Det är söndag förmiddag och Vasaloppssändningarna är slut, så jag sätter mej vid datorn och tittar på lite gamla hojfilmer och drömmer om sommarens kommande bankörningar.
När jag sitter där och letar bland filmer och foton så hittar jag en mapp med 375 bilder från årsmötet -08 och bankörningen på Knudan. Oops! dom har jag nog glömt att slänga upp på nätet. Aj, aj inte likt mej!
Vad ska man då göra med en bunt publicerade bilder??? Tja eftersom jag inte filmade något i somras så kan man ju med hjälp av lite musik göra lite film av dom.
Sagt och gjort, det är bara att starta Pinnacle och börja leka. Här kan man ledigt fördriva en söndag...

men så efter en stunds lekande med Pinnacle så blir man störd av den förbannade telefonen. Ja ja lika bra att svara så den blir tyst....

Följande konversation är något redigerad men nästan identisk..
-Tjaba är du vaken?
-Jorå sitter vid datorn. (klockan är ca: 14.00, han känner mej väl)
-Ska du ut till verkstan nå i dag
-Tja nog skulle jag behöva, vadåra?
-Jo jag skulle behöva låna billyften och byta avgassystem på svärfars bil
och du behöver säkert skruva på hojarna
-Tja, jo nog skulle jag behöva det...

Efter en stund så va är jag övertygad om något som jag redan är väldigt medveten om, jag behöver fixa hojarna. Inte för att det är nå kul som väntar bara ventiljustering och övrig service, jag har inte fått hem allt inför lackningen än.
Men ,men det är bara att slänga i sig kaffe och krypa in i duschen så man blir människa nog för att åka ut och skruva.

Väl ute i verkstan så tar jag tag i å plocka ner Marilyn så allt är klart för att börja kolla ventilspelet.
När jag då får bort kåporna över kamrämmarna så ser jag att den gamla märkningen syns alldeles utmärkt, så naturligtvis är det bara att slänga i en växel och snurra på bakhjulet tills dom kommer i rätt läge så att kammar och vev står där dom ska innan man demonterar snoddarna.
kan någon gissa hur många varv man måste snurra bakhjulet innan ett visst förutbestämt läge på kamrämmarna befinner sig på rätt ställe? Nä just det, det vet inte jag heller för så långt orkade jag inte räkna. men en jävla massa varv blev det och en sak lärde jag mej. Om man ska snurra på bakhjulet på en Ducce 916 så ska man passa sig för att ta tag om ekrarna för på andra sidan ekern så sitter ett bromsok och där är det trångt för fingrarna.Jodå¨så är det och om man snurrat 40 varv redan på det jävla hjulet så tar man inte i försiktigt utan man tar i lite..... å fan va ont det gör...

Så i dag så har jag haft ont i pekfingret varje gång jag klickat på musen eller försökt vara kreativ och skriva lite, så går det när klåpare ska meka. Å som om det inte är nog, mina fina kontorsfingrar har fått svarta ränder under naglarna igen.
Fast sedan blev dagen lite bättre igen för jag va till Posten och hämtade ett STORT paket med glasfiberbitar... Marilyns nya kåpor hade kommit!

Så nu blir det fan ingen ventiljustering, lack är ju fan så mycket roligare så det får bli panikskruva i år igen efter att kåporna är klara.


Jo justa, vad blev det av bilderna som jag hittade då????
Jotack det blir nog bra så småning om. Har bytt musik fyra gånger och klippt om filmen åtta gånger nu, så den är nog klar till våren... och bilderna publiceras inte före filmen hi, hi, hi