onsdag 2 juni 2010

Går det framåt eller?

När hon inhandlades sent på hösten -06 så var hon mattsvart. Men så gick det ju inte att ha henne, så till våren skulle hon ha nya färger. Det blev mitt första försök att lacka en hoj med "riktiga" färger och "riktig" spruta.
Visst va jag nöjd med resultatet -07.



Men på årets sista körninens sista pass gick det såhär!



Så då va det bara att ladda för ny lack till nästa år.
Men så blev det inte utan hon fick rulle dom första körningarna -08 utan lack.



Men efter ett tag så lyckades jag få på lite ny lack.
Till den här gången hade jag köpt airbrush spruta och bättre maskeringsfärg.
Så jag va ännu mer nöjd med resultatet -08.



Även till våren -09 va det tänkt att hon skulle få nya färger. Nua kåpor, tank å allt annat bara låg och väntade på att jag skulle få tummen ut och börja. Men så blev det aldrig, Marilyn fick rulla hela sommaren med gamla färger.
Men till i år så tog jag mej i kragen och fick det gjort.
Till den här gången så köpte jag en profsspruta och valde att inte lacka i Duccefärger.
Men som vanligt så blev jag nöjdare än vad jag varit innan.



Nu smids redan planer inför nästa lackning. Vad det blir och när det blir återstår att se...

1 kommentar:

hauge sa...

Övning ger färdighet!
Snart blir det väl motivlack för hela slanten!!!